Divendres 26 de juny
-
A les 20h Concert de Farnaz Ohadi, fusionat amb la pintura en directe de l’Azadeh Khajehnasirie. Flamenc persa fusionat amb l’art de l’artista local l’Azadeh. Una reivindicació de la llibertat de les dones iranianes.
L'Iran és al punt de mira internacional. Des de Sevilla, on viu i treballa, la cantaora persa Farnaz Ohadi homenatja les dones iranianes amb el seu nou disc.
Farnaz Ohadi agermana el flamenc i la música persa. Va arribar a Sevilla per gravar un disc amb músics espanyols i formar-se a la Fundació Cristina Heeren amb Esperanza Fernández la seva mestra.
Al Canadà des dels 17 anys es va convertir en bailaora. Va trigar gairebé 25 anys a cantar i quan ho va fer, va decidir cantar en persa per explicar la seva pròpia història i la de les dones iranianes.

"La vida per a les iranianes és molt difícil. Des de fa 47 anys el règim intenta acabar amb nosaltres. Almenys la meitat de les víctimes i desaparegudes ara són dones". Farnaz canta per donar veu a les dones a qui s'emmudeix a l'Iran. I somia que un dia dona, vida i llibertat siguin sinònims a la seva terra.
Per a seva part, l'artista iraní resident a Lleida, l'Azadeh Khajehnasirie pintarà allò que la música li transmeteixi.
