Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Cinemón Xic

Contingut educatiu

La finalitat de CINEMÓN XIC és poder treballar els valors des del nucli familiar. És per aquest motiu que cada any, els llargmetratges que conformen la programació d’aquest cicle de cinema estan triats amb una finalitat i uns continguts concrets.

Aquest any la nostra prioritat ha estat treballar envers els Drets Humans (DDHH) i la seva vinculació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Per fer-ho, ens hem centrat en els Drets humans següents:

  • Impuls a les actuacions en pro de la no-violència i a favor de la Pau, mitjançant l’ODS 16 "Pau, Justícia i Institucions Sòlides",
  • Dret a la vida, a la llibertat i a la seguretat, mitjançant l'ODS 16 "Pau, Justícia i Institucions Sòlides",
  • Promoció de l’equitat de gènere, mitjançant l’ODS 5 "Igualtat de Gènere".
  • La cura per nosaltres mateixos i les persones del nostre entorn, mitjançant l'ODS 3, "Salut i Benestar"

“Els sistemes de valors dominants en la societat occidental durant els darrers cinquanta anys han condicionat les problemàtiques individuals actuals [...]. En aquest context es proposa treballar diversos valors a través de l’educació: racionalitat en la presa de decisions i la justificació de les opinions, el foment de la competència personal, tant en l’àmbit professional com en el formal i el foment de la tolerància activa cap a la diferència prenent com a punt de partida el convenciment que no hi ha veritats absolutes, però sí un únic principi inalienable: el respecte absolut a la dignitat de la persona humana.

L’escola té un paper crucial de formació, educació i transmissió de valors [...]. La família i els amics són els àmbits per excel·lència de l’aprenentatge informal. Aquests últims anys la importància de la xarxa social dels amics ha registrat un ascens molt fort entre els joves. Els nous papers de la dona, i en conseqüència de l’home, potencien l’aparició de nous models de família. Si superen amb èxit l’adaptació a la modernitat, les noves generacions s’inseriran amb més garanties en la societat del futur” ("L’educació del futur i els valors" UOC 2004)

“Ara més que mai l’educació té la responsabilitat d’adaptar-se als reptes i les aspiracions del segle XXI i fomentar els valors i les competències adequats per aconseguir un creixement sostenible i inclusiu i una convivència pacífica” (Irina Bokova, directora general de la Unesco, en l’informe "Educació per als ODS: objectius d’aprenentatge", 2017)

Recau aquí la importància d’alinear les diferents activitats als reptes recollits en els '17 Objectius de Desenvolupament Sostenible', el nucli de l’Agenda 2030 adoptada per l’Assemblea General de l’ONU l’any 2015. L'objectiu de l'Agenda és desenvolupar competències que “permetin als individus reflexionar sobre les seves accions, tenint en compte els impactes socials, culturals, econòmics i mediambientals que tindran ara i en el futur des d’una perspectiva local i mundial".